Ezra Paund, fašista ili najveći nesporazum 20. veka

Zašto je tek nedavno objavljena kapitalna knjiga „Pesnički svet Ezre Paunda“ donela prvi jedinstven i celovit uvid u delo ovog američkog pesnika, kontroverznog umetnika, osuđenog za veleizdaju i fašizam?
Sputnik

Šta Paundu duguju T.S. Eliot, Jejts, D. H. Lorens i mnogi drugi svetski pisci i iz kakve potrebe nastaje studija koja, po rečima priređivača, pokazuje lice i naličje jednog velikog nesporazuma sa najvećim pesnikom 20. veka – razgovaramo sa pripređivačem i prevodiocem ove obimne knjige-studije u kojoj se nalazi i prevod Paundovog pesničkog opusa, Mirkom Magaraševićem.

Ezra Paund, fašista ili najveći nesporazum 20. veka

Kakvi su izazovi pred pesnikom koji se već u prvim stihovima opredeli za „religiju jasnoće neizgovorenih reči“, pitamo Zorana Bognara, autora nagrađene pesničke knjige „Srbijo, mogu li da budem tvoj sin“, čiji je podnaslov „Poema o vlastitom prokletstvu“.

Na koji način Bitef teatar sloganom „Nastavimo iz početka“ preispituje relaciju teatar-publika i kako se u tom „nastavku“ postiže novo uspostavljanje (sa)osećajnosti, što je moglo da se zaključi posle premijere predstave „Kretanje“, za Sputnjik otkriva dramski pisac i dramaturg Filip Vujošević.

U „Orbiti kulture“ o aktuelnom Festu razgovaramo sa njegovim uglednim gostima iz zemlje, regiona i sveta, Mirom Banjac, Ivanom Goranom Vitezom, Đorđem Kukuljicom, piscem i scenaristom Vuletom Žurićem, glumcem Augustom Dilom i rediteljem Atomom Egojanom.

Komentar