Počela gradnja srpskog koridora: Na digitalnom auto-putu 84 mosta i nijedan tunel

Početak radova na izgradnji auto-puta E-761, deonica Pojate—Preljina, na Moravskom koridoru svečano je obeležen, a ceremoniji prisustvuje i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Sputnik

Ovaj koridor biće prvi „digitalni“ auto-put u Srbiji, povezivaće koridore 10 i 11, a radovi bi trebalo da budu završeni do 2022. godine, prenosi „Blic“.

Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom „Behtel Enka UK limited“.

Krajem novembra, Vučić je najavio da će Moravski koridor biti gotov do 2022. godine, a da se vrednost radova procenjuje na 755 miliona evra. Na tu cifru, kako je rekao, treba dodati još 20 odsto, koliko se očekuje da će koštati dodatni radovi.

Povezivanje koridora i zemlje iznutra

Osim što spaja dva važna evropska koridora — 10 i 11 (11 nosi naziv i Auto-put Miloš Veliki), koji prolaze kroz našu zemlju, Moravski koridor, ili kako ga zovu „srpski“, povezaće zemlju iznutra — sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka — Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju, što je oko pola miliona ljudi.

Moravski koridor biće dugačak 112 kilometara, a prema najavama Ministarstva za saobraćaj, građani ovog dela Srbije bi pored puta trebalo da dobiju i nova industrijska postrojenja.

Moravski koridor biće do sada najširi auto-put u Srbiji, pošto će biti širi za ukupno 1,6 metara, ukupne širine 30 metara.

Na području auto-puta E-761 od Pojata do Preljine planirane su industrijske zone, kao i industrijski parkovi u Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Trsteniku, Varvarinu i Ćićevcu.

Počela gradnja srpskog koridora: Na digitalnom auto-putu 84 mosta i nijedan tunel

Osim toga, predviđeno je da se logistički centri formiraju u Čačku i Kraljevu (plansko) i Užicu (uže uticajno područje). Procenjeno je da ovi centri mogu da zaposle između 500 i 1.000 radnika.

Kako je ranije za RTS rekla gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović, uposliće se i građevinska i putna operativa, kao i ugostitelji i svi koji mogu da nađu benefit u tom projektu.

Prema njenim rečima, od auto-puta Kruševac dobija to što će biti povezan sa koridorima 10 i 11 i centralnim delom Srbije.

Prvi „digitalni“ auto-put

Na ovoj deonici auto-puta, od Preljine do Pojata, koja se sada prelazi za oko dva sata, treba da bude izgrađeno ukupno 139 objekata, od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 petlji.

Kako je ranije najavila ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, izgradnjom Moravskog koridora, Srbija će dobiti „digitalni“ auto-put, sa modernim optičkim i digitalnim kablovima, besplatnim internetom i obaveštenjima za vozače.

Nijedan tunel, ali 84 mosta

Na budućem Moravskom koridoru nema tunela, ali ima dosta mostova (84) i na desetine petlji. Državna sekretarka kaže da je u pitanju ravničarski put, jer ide dolinama tri Morave, a veoma je zahtevan zbog geografskog položaja — Zapadne Morave u najvećem delu.

Podsećanja radi, 2014. godine bile su velike poplave i hidrološka situacija je bitno izmenjena i to je naložilo velike projektantske izmene, naročito na središnjem delu, na deonici dva koja ide od Kruševca do Adrana, oko 54 kilometara. Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, regulacionih radova na rečnim koritima. Utvrđeno je da je to u dužini od 68 kilometara.

„Kada tome dodatne izgradnju telekomunikacijinih objekata, postavljanje uređaja jer se radi o digitalnom koridoru — tri u jedan, biće primenjene nove tehnologije“, rekla je ranije ministarka Zorana Mihajlović.

Komentar