Naime, kako je objavio RTL, vozač iz okoline Kaštela tvrdi da je 7. decembra kod mesta Zvjerinac blizu Knina isti autobus okrznuo i njegovo teretno vozilo i u potpunosti mu razbio levi retrovizor.
Iako je policija napravila zapisnik i zaključila kako je vozač teretnog vozila kriv „jer se štićenoj koloni nije dovoljno odmakao u svoju stranu“, vozač tvrdi da se zaustavio na desnoj strani, najviše što je mogao, te da je autobus udario u njegovu levu stranu.
On tvrdi i da je policija zapisnik napravila tek nekoliko sati kasnije, kad su ga pozvali u policijsku stanicu, nakon što su utvrdili štetu na autobusu štićene kolone, pa je platio i kaznu od 650 kuna. Tvrdi da su mu kaznu objasnili time što su rekli da „štićena kolona u saobraćaju ne može biti kriva za nesreću“.
„Jedan policajac je slikao, drugi razgovarao, dao mi alkotest, rezultat je bio 0,0. Rekao mi je da ta štićena kolona ne staje i da ne može ona da bude kriva što su oni mene udarili. Pa da smo mi tu poginuli, oni ne bi snosili odgovornost! Ja pitam, šta ću sad, a oni meni kažu da mi sledi kazna od 3.000 do 7.000 kuna i 30 dana bez vozačke dozvole i tri kaznena boda. Ja kažem: ’Pa ja sam stajao, nisam bio u pokretu! Da sam bio, razumeo bih vas, ali nisam, tamo je kanal i to je to‘“, ispričao je za RTL vozač.
„To što oni govore da štićena kolona ne mora da odgovara za bilo koji prekršaj koji napravi, to je apsurdno! Mogli smo da poginemo ja i moja devojka, i da su udarili u nas, njoj bi se sigurno nešto dogodilo. Moraju da odgovaraju za to, bez obzira što je zaštićena kolona“, rekao je za RTL Mate Gavran, učesnik nesreće.
Iz MUP-a su potvrdili da je do nesreće došlo, ali tvrde da je kriv vozač teretnog vozila. Kažu da je poziv policiji stigao i od njega i od policijskih službenika zaduženih za zaštitu štićene kolone.
Iz MUP-a su za RTL odgovorili da su proverili iznete navode i utvrdili da policijski službenik nije rekao vozaču da štićena kolona ne može biti kriva za saobraćajnu nesreću, već da se štićena kolona ne zaustavlja kod lakših saobraćajnih nesreća s manjom materijalnom štetom, odnosno da se obrada obavlja naknadno.
„Iz svega navedenog očigledno je da je do saobraćajne nesreće s materijalnom štetom došlo zato što vozač teretnog vozila nije poštovao propise“, odgovorili su iz MUP-a.