„Teraj to na Balkan“: Nemci ne znaju šta da rade sa 350.000 dizelaša

U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, za koje nema kupaca.
Sputnik

Nakon skandala sa „Folksvagenom“, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila.

To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila, prenose nemački mediji.

„Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, ’pasat‘ dizel, evro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu“, kaže Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj, piše B92.

Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine, sa 45.000 pređenih kilometara, gubi polovinu svoje vrednosti.

U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, za koje nema kupaca.

„Svi mi govore: ’Teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko‘“, priča jedan trgovac.

To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade. Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre skandala sa Folksvagenom, kada je izvezeno 142.000 automobila.

Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrana, ograničenja i tzv. ekoloških zona, koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova.

Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburga, a prema najavama zabrane će u budućnosti biti još rigoroznije. Istim stopama kreću u Milanu i Londonu.

Komentar