NATO nije osnovan da bi vojno branio Zapadne zemlje, iako vojna opasnost postoji, već da bi branio prevashodno njihovu ideologiju.
Pored toga što služi kao udarna pesnica protiv malih i nezaštićenih država i naroda, na kojima demonstrira svoju silu, NATO svojom vojnom moći svakako štiti ideologiju Zapada. Dakle, ideološka opasnost je osnovni strah, a ne vojna opasnost (koja je ipak prisutna). Stanovništvu Zapada je od Drugog svetskog rata, pa sve do danas, prikazivana stalna pretnja od ruske agresije, dugo posle rasformiranog Varšavskog pakta i Sovjetskog Saveza. Zašto se i NATO tada nije ugasio, već uveliko povećao sve vrste pritisaka? Zato što je ideologija morala biti zaštićena uz stalno prisustvo vojne sile.
NATO-Art stvoren 1999. godine
U cilju sprovođenja kontrole nad umetničkim stvaralaštvom, između ostalog, Zapad kreira NATO-Art, vojnu organizaciju koja će preuzeti kontrolu nad ovim važnim segmentom ljudskog duha. Ta organizacija je zvanično stvorena 1999. godine, a njen upravni odbor je sačinjen od devetnaest članova, koliko ima zemalja članica ovog vojnog saveza. NATO-Art je po njegovom statutu formiran kako bi „sačuvao globalnu sigurnost i stabilnost kroz radove konceptualnih umetnika“, izjavljuju njegovi tvorci.
Dakle, neophodno je bilo stvoriti „novu umetnost“ koju su njeni ideolozi u početku s milošću nazivali „Happy new Art“. Tako je „konceptualna umetnost“ dobila svog velikog zaštitnika i otvorena vrata za cele legije zainteresovanih koji su kao netalentovani bili neprihvaćeni u likovnoj umetnosti. Ovi artisti, željni brzog uspeha, dobijaju u ovom vidu ispoljavanja potpunu satisfakciju, jer su svi grupno promovisani u „transavangardu“, dekretom iz kancelarije „Velikog brata“.
Kultura kao globalni cirkus
Tako kultura postaje globalni cirkus i rijaliti šou, čiji je cilj da svojim nedelima podrži i opravda planetarna nedela svog roditelja, vojne organizacije NATO. Da mu omogući kredibilitet svojim apsurdnim kreacijama stvorenim na najnižem intelektualnom nivou i namenjenim za dečiji uzrast poimanja sveta. Takav paradoks se predstavlja kao avangarda po velikim muzejima savremene umetnosti. Cilj je da posmatrača ubedi da je baš to i takvo nedelo — visok i najviši domen umetnosti, te da ga primora na totalnu promenu njegovog saznanja šta je dobro, a šta loše. Po istom principu, ubediće ga i da je dobrodošlo bombardovanje jednog naroda od osam miliona stanovnika u sred Evrope!
NATO-Art na taj način obezbeđuje globalnu sigurnost i stabilnost u svetu, zapravo, ovom vrstom opšte anestezije uma želi da eliminiše svaki individualizam, te sa uspehom dovodi ljudski intelekt do stanja totalne abdikacije.
Sve je „globalno“, dakle, sve je „sigurno“. I sve je „stabilno“, jer svi misle i rade identično. Nema više one remetilačke i subverzivne umetničke posebnosti, jer „sada smo svi mi umetnici“, tvrde kreatori NATO-Arta. Treba zauvek uništiti mit o čoveku, individualnom stvaraocu.
„Tomahavk globalizacija“
Ovaj metod bi trebao da omogući bezbolno funkcionisanje „tomahavk globalizacije“, odnosno unipolarizma. Bilo koje suprotstavljanje ovoj metodi izaziva najoštriju reakciju i odmazdu „tomahavkom“. Sve im je dozvoljeno — od agresivnih izjava do bombardovanja. Kažu da su uništili Siriju, Libiju, Irak, Avganistan i Srbiju, kako bi ih spasili od njihovih državnika!? Argument isto toliko nečastan i ciničan, kao Hitlerova tvrdnja da je vodio rat samo zato da bi očistio svet od Jevreja, Slovena i Cigana.
Mi, naivni, jadna nam majka, nismo znali da je svako protivljenje „konceptualnoj umetnosti“, podrazumevalo i napad na NATO! Taj čudan osećaj sam uvek imao u prisustvu NATO artista konceptualne provenijencije. Njihovo arogantno ponašanje krije nesigurnost, zato što su svesni da su dovedeni kao potrošna roba koja će uskoro biti zamenjena novom, a bili su očigledno u nedoumici i brizi zbog svog beznadežnog položaja. Svakako, njihovo učešće u globalnom rijalitiju pod nazivom „transavangarda“, u koji su uvedeni, otvorilo je vrata svim vrstama prostitucije, željne brzog uspeha.
Komanda NATO-Art bataljona „konceptualne umetnosti“ je 2004. godine odlučila da zvanično ugasi svoju aktivnost, jer je beba koju je rodila postala odrasla osoba i može bez svog tvorca da hara svetom još izvesno vreme, sve dok bude trajao unipolarizam.