Alipej stiže: Srbi će moći iz fotelje da pazare u Kini — potpuno bezbedno

Globalna statistika kaže da internet priča kineski, a to najbolje govori o značaju korišćenja Alipeja u Srbiji.
Sputnik

Alipej, kinesku platformu za mobilna plaćanja, koja ima gotovo milijardu korisnika, a kreirala ju je „Alibaba grupa“, prema najavi premijerke Ane Brnabić, za narednih nekoliko meseci moći će da koriste i kupci u Srbiji. A njih nije malo.

Prema rečima stručnjaka za informacione tehnologije Zdravka Jankovića, veliki broj naših ljudi kupuje na Aliekspresu, koji nudi kineske proizvode internet kupcima u svetu. Razgovori srpske i kineske strane o uvođenju Alipej platforme za elektronsku naplatu na srpskom tržištu pokrenuti su pre godinu dana i po svemu sudeći su privedeni kraju.

Sa Alipejom obezbeđenje plaćanja

„Nadam se da u narednih nekoliko meseci završavamo sa Alipejom za njihov sistem uplata, odnosno platni promet u Srbiji“, rekla je Brnabićeva tokom posete „Alibabi“, prvoj kineskoj internet kompaniji koja je postala globalno prepoznatljiva. Objašnjavajući šta kupci u Srbiji dobijaju sa Alipejom, Janković napominje da je korišćenje te platforme veoma rasprostranjeno, pre svega zbog obezbeđenja plaćanja.

Alipej stiže: Srbi će moći iz fotelje da pazare u Kini — potpuno bezbedno

„To praktično znači da novac koji je na računu kupca neće biti pušten prodavcu dok god kupac ne potvrdi da je robu primio, s tim da kupac može da računa na dvostruku kontrolu, pošto u okviru „Alibaba grupe“ postoji Aliekspres deliveri, isporuka preko integrisanog sistema gde oni bukvalno u roku od dva sata znaju kada ste preuzeli robu sa Aliekspresa“, napominje Janković.

Tehnički je procedura jednostavna, građani će učitati aplikaciju na svom mobilnom telefonu ili kompjuteru, sa brojem kreditne kartice. Ono što Alipej obezbeđuje je da i u najmanjoj prodavnici u Kini plaćate robu na taj način. Sagovornik Sputnjika ukazuje na još jednu prednost plaćanja preko ove kineske platforme.

„Ono što će Alipej odraditi za kupca je to što će mu, kada poruči robu iz Kine, on rezervisati sredstva koja neće pustiti prodavcu sve dok se ne uveri da je roba preuzeta i da nije došlo do reklamacije. Kada dođe do reklamacije, oni imaju rok od 90 dana da sredstva budu vraćena ukoliko prodavac neće da izvrši reklamaciju, kako ne bi bila ugrožena reputacija Aliekspresa kao platforme“, objašnjava IT stručnjak.

Kineski bum

To je, kako kaže, jako korisno jer kupac kada kupuje preko interneta prirodno brine da li će mu stići roba kakvu je naručio, koju ne bi morao da vraća. Zato ovakva odlika Alipeja dovodi u red taj segment poslovanja.

Kinezi su, praktično, posle 2000. godine razvili ono što je prvi ponudio Pejpal za kupovinu na Ibeju devedesetih godina, i to tako što je mobilni telefon postao primarno mesto posredstvom koga potrošač komunicira.

Alipej stiže: Srbi će moći iz fotelje da pazare u Kini — potpuno bezbedno
„Porast korišćenja interneta u Kini i bum koji je doživela kineska ekonomija od 2000. godine učinili su da su oni sada realno broj jedan u svetu. Kada pogledate neke globalne statistike ― internet priča kineski. Najviše korisnika je iz Kine, i tu je i najveći procenat rasta, pri čemu taj broj i dalje može da raste“, ističe Janković.

To najbolje govori o značaju „dovođenja“ Alipeja u Srbiju, koja je namerena da širi poslovanje sa kineskim partnerima, pogotovo kada su u pitanju ulaganja u inovacije, istraživanje, razvoj i u digitalnu ekonomiju.

Komentar