Klačar dodaje da uticaj Tvitera u Srbiji još nije veliki, budući da, prema poslednjim Cesidovim istraživanjima, nalog na toj društvenoj mreži ima oko osam odsto populacije mlađe od 65 godina, ali to ne znači da su svi oni aktivni korisnici te mreže.
Drugi razlog zašto zabrana neće bitno uticati na političke aktere u Srbiji je taj što oglašavanje, odnosno plaćene kampanje na Tviteru u Srbiji nisu dosad bile toliko izražene.
„Karakteristika srpskog Tvitera jeste da je to ’najpolitičkija‘ socijalna mreža, mreža u kojoj su većinski korisnici muškarci, to je politizovana mreža u kojoj je politika jedna od glavnih tema, ali političko oglašavanje, odnosno plaćeni sadržaji nisu bili toliko izraženi u srpskim kampanjama“, kaže Klačar.
U tom smislu, odluka neće imati velike posledice po planove domaćih političara, jer se može očekivati da će ta sredstva koja političari budu imali za političko oglašavanje ići na neke druge medije, ocenjuje izvršni direktor Cesida.
„To se odnosi prevashodno na televiziju — ko bude imao novca da plati, potom na onlajn portale, Fejsbuk i Instagram kao socijalne mreže koje imaju veće domete, i na kraju na štampu“, ocenjuje sagovornik Sputnjika.
Međutim, smatra Klačar, političke kampanje u Srbiji će i u budućnosti biti razvijene na Tviteru, ali kroz „redovne formate“.
„Instagram“ vlast i „Tviter“ opozicija
Mnogo bi veće posledice bile ukoliko bi se slična zabrana ili neki limiti uveli na Fejsbuk ili Instagram ukoliko govorimo mrežama, ili ukoliko bi se limiti uveli na televizijama, dodaje on.
„To ne znači da će Tviter prestati da bude to što je danas — u suštini jedan od vrlo važnih kanala komunikacije većine političkih stranaka u Srbiji. Malo više opozicionih nego pozicionih, jer ako pažljivo posmatrate te aktivnosti, videćete da je SNS, kao najsnažnija stranka, više okrenut Fejsbuku i Instagramu, sam Vučić je više okrenut Instagramu nego Tviteru, dok je opozicija na neki način manje-više okrenuta Tviteru, a i većinu svojih onlajn aktivnosti neretko je svela na tu mrežu“, zaključio je Klačar.
Izvršni direktor kompanije „Tviter“ Džek Dorsi saopštio je da će zabraniti sve vidove političkog oglašavanja na toj društvenoj mreži širom sveta, uz opasku da bi domet političkih poruka „trebalo da bude zaslužen, a ne kupljen“.
Odluka o zabrani političkog oglašavanja će stupiti na snagu 22. novembra i važiće za sve izborne oglase, kao i za oglase koji su povezani sa političkim pitanjima.
Najnoviji potez „Tvitera“ potpuno je suprotan odluci rivalske društvene mreže „Fejsbuk“ koja je ranije ovog meseca saopštila da neće proveravati niti uklanjati oglase koje objavljuju političari.