Da smo ranije gradili puteve, a ne mržnju, izbegli bismo katastrofe, ali više nemamo pravo na takve greške, poručio je Vučić na svečanosti početka gradnje auto-puta.
On je istakao da je početak radova na auto-putu Beograd–Sarajevo istorijski događaj važan za ceo region, jer počinjemo jedan prostor da povezujemo, otvaramo i spajamo.
„Ovo je prostor koji je bio bez puteva, pun sumnji, strahova i mržnje koja je iz toga proizilazila. Danas počinjemo taj prostor da povezujemo, otvaramo i spajamo. Ništa nije potrebno Balkanu koliko putevi i povezivanje“, rekao je Vučić.
Predsednik Turske Redžep Tajip Erdogan poručio je da je danas istorijski trenutak za Srbiju, BiH i Tursku, kao i da je jedini cilj Turske uspostavljanje mira i prosperiteta na Balkanu.
Poručio je da se nikad ne sme zaboraviti da su ove teritorije u poslednjih 25 godina pretrpele velike boli i patnje, plaćajući velike cehove. „Zbog toga smo u obavezi da izgradimo budućnost tako što svoje različitosti nećemo videti kao faktore nekih sukoba, već kao svoje bogatstvo“, istakao je Erdogan.
Zbog toga, podvukao je, trebalo bi da se unapređuje saradnja među zemljama, te izrazio uverenje da će se nastaviti broj zajedničkih projekata.
„Mi smo danas svi zajedno svedoci jednom istorijskom trenutku među našim zemljama i veoma sam ponosan zbog toga što se danas okončava 12 važnih projekata“, rekao je Erdogan obraćajući se okupljenim građanima u Sremskoj Rači.
Auto-put Beograd-Sarajevo prvi je auto-put koji će direktno povezati Srbiju i BiH, a od velikog je značaja i za povezivanje u regionu.
Gradiće se u dve deonice i to Kuzmin-Sremska Rača (granica sa BiH)-Bijeljina i Požega-Užice-Kotroman, a vrednost radova na strani Srbije iznosi 1,05 milijardi evra, od čega je oko 220 miliona evra vrednost izgradnje deonice Sremska Rača-Kuzmin, a oko 830 miliona evra deonica Požega-Kotroman.
Komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju deonice Rača-Kuzmin potpisan je pre nešto više od 10 meseci, odnosno krajem prošle godine.
Komercijalnim ugovorom je predviđeno da „Tašjapi“ izradi kompletnu plansku i tehničku dokumentaciju i to planove detaljne regulacije, studiju opravdanosti sa idejnim projektom, projekat za građevinsku dozvolu i projekat za izvođenje, kao i izvođenje radova na izgradnji.
Pripremni radovi na izgradnji mosta na Savi kod Sremske Rače počeli su krajem avgusta, a danas počinju glavni radovi, koji su pre svega vezani na radove na mostu, koji iznose 100 miliona evra.
Ukupna dužina mosta preko Save kod Sremske Rače biće 1.310 metara, a most se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara.
Radovi će na deonici Sremska Rača-Kuzmin, prema očekivanjima, trajati dve i po godine, a na deonici Požega-Kotroman, za šta se trenutno radi projektno-tehnička dokumentacija, početak radova se očekuje 2021. godine.
Deonica Sremska Rača–Kuzmin je dužine od oko 18 kilometara, a trasa Požega-Užice-Kotroman dugačka je oko 60 kilometara.
Srpski predsednik je danas na zajedničkoj pres-konferenciji sa turskim predsednikom i predstavnicima Predsedništva BiH rekao da će se, kad put bude završen, za tri sata lagane vožnje putovati od Sarajeva do Beograda, preneo je Tanjug.
Da će auto-put Beograd-Sarajevo povezati RS, Srbiju i BiH i omogućiti bolju komunikaciju, složila su se i trojica članova Predsedništva BiH, Milorad Dodik, Šefik Džaferović i Željko Komšić, dok je Vučić posebnu zahvalnost izrazio turskom predsedniku Erdoganu zbog, kako je rekao, nesumnjive stabilizujuće uloge na Balkanu.