Zašto je Brodski govorio da je Solženjicin sovjetski Homer, iz koje se uredničke namere objavljuje knjiga koja je kao malo koja odjeknula u 20. veku, sudbonosno utičući na mnoge predstave o svetu, ali i na život njenog autora, objašnjava glavna urednica „Akademske knjige“ Bora Babić.
Kako je postavka „U zemlji kipućeg mesa“ spojila tri heroine — Nadeždu Petrović, Meri Idit Daram i Katarinu Klaru Šturceneger na izložbi fotografija nastalih uoči i za vreme Prvog svetskog rata, otkriva autorka projekta istoričarka umetnosti Milena Marjanović.
Gde je danas slavistička nauka, šta su joj glavni tokovi i kako Beograd uspeva da održi svoju visoku poziciju jednog od glavnih slavističkih centara u Evropi, pitamo slavistu Boška Suvajdžića, ali i nekoliko inostranih učesnika nedavno održanog skupa slavista u glavnom gradu Srbije.
Povodom otvaranja retrospektivne izložbe slika Ljube Popovića u Galeriji SANU, jedan od njenih autora, istoričar umetnosti Nikola Kusovac prisetio se u razgovoru za Sputnjik prvih susreta sa mladim studentom — slikarom (za koga je „duša Mediale“ Leonid Šejka odmah rekao: „Ti si naš“), prvih Ljubinih slika koje nije razumevao, razgovora o slikarstvu, ali i o filmovima, Gogolju, Čehovu, Dostojevskom...
A šta će se sve od filmova naći u programu 12. internacionalnog festivala „Lajf“, koji se od 18. do 22. septembra održava u Leskovcu, saznajemo od umetničkog direktora festivala, pozorišnog i filmskog reditelja Darka Bajića.