Daleki istok zove srpske građevinare

Konstantin Bogdanenko, v. d. zamenika gubernatora Primorskog kraja na Dalekom istoku, pozvao je srpske građevinare i druge kompanije da posluju u ovom regionu, a takođe i srpske turiste da posete ovaj kraj Rusije.
Sputnik

„Bio bih veoma srećan kada bi srpski građevinari i generalno srpske kompanije radile ovde, jer, nažalost, za sada ih nema. Jedino što ovde imamo srpsko jesu srpske jabuke u prodavnicama. Naravno, bilo bi lepo kada bi bilo više predstavnika srpskog biznisa i ljudi, ljubitelja putovanja, jer je Vladivostok delić Evrope u centru Azije i kao takav veoma je zanimljiv“, rekao je Bogdanenko za Sputnjik, tokom održavanja Istočnog ekonomskog foruma u Vladivostoku.

Kako je dodao, za to je potrebna samo popularizacija mesta i turističkih ruta, posebno u Srbiji i uopšte u Evropi.

Daleki istok zove srpske građevinare

Turisti iz Kine, Južne Koreje i Japana u sve većem broju posećuju Vladivostok — „najbliži evropski grad u Aziji“, a tome je doprinelo i uvođenje elektronskih viza za građane susednih zemalja.

„Turista iz Evrope je malo, dok turisti iz Azije dolaze u ogromnom broju. Sada je Vladivostok treći grad po turističkom rastu u našoj zemlji. Vodeći gradovi su Moskva i Sankt Peterburg, a zatim sledi Vladivostok. O tom turističkom rastu svedoči i podatak koji govori da, na primer, iz Vladivostoka u Južnu Koreju imamo čak 70 letova nedeljno, a u Kinu imamo 24 leta. S obzirom na to da su uspostavljene redovne avio-linije, zaista veliki broj ljudi dolazi ovde“, rekao je Bogdanenko.

Glavni grad Primorskog kraja i prestonica ruske Pacifičke flote više od tri decenije je imao status „zatvorenog grada“, a strancima nije bilo dozvoljeno da ga posećuju sve do 1992. godine, kada je stupio na snagu ukaz „O otvaranju Vladivostoka za strance“, koji je potpisao prvi predsednik Rusije Boris Jeljcin.

Daleki istok zove srpske građevinare

Vladivostok je poslednja tačka na ruskoj Transsibirskoj železnici. Od Moskve putovanje vozom traje sedam dana, a da bi se iz glavnog grada Rusije železnicom stiglo do prestonice Primorja, potrebno je preći skoro 9.300 kilometara, dva dela sveta (Evropu i Aziju), 14 oblasti, oko 90 gradova i čak sedam vremenskih zona.

Gradske vlasti ističu značaj turizma kao privredne grane, jer veruju da sve investicije počinju sa turizmom. Investitori prvo dolaze da vide grad i ocene situaciju na terenu, pa tek onda donose odluke o ulaganjima, a upravo je privlačenje investicija, kao i jačanje političkih, ekonomskih i kulturnih veza Rusije sa zemaljama Azijsko-pacifickog regiona, jedan od glavnih ciljeva Istočnog ekonomskog foruma.

Podsetimo, Peti Istočni ekonomski forum održava se u Vladivostoku od 4. do 6. septembra. MIA „Rusija sevodnja“ je generalni medijski partner Foruma.

Komentar