„Tankerski konflikt“ je doveo do naglog porasta cena osiguranja za brodove koji prolaze kroz moreuz širine 54 kilometra. Ovaj aspekt je posebno značajan ako se zna da kroz ovo područje prolazi petina svetske nafte. Kako raste opasnost, rastu i troškovi prevoza nafte. Osiguranje tankera je povećano čak 10 puta, sa prošlogodišnjih 0,025 odsto vrednosti tereta, do današnjih 0,25 odsto. Na primer, ako tanker nosi naftu vrednu 100 miliona dolara, osiguranje mu je blizu 230 hiljada dolara. Što je najinteresantnije, kompanije koje osiguravaju tankere uglavnom su američke i britanske. Posebno je značajna britanska kompanija „Lojds“, koja predstavlja neku vrstu tržišta uslugama osiguranja, gde se vlasnici brodova susreću sa osiguravajućim brokerima radi sklapanja dogovora o osiguranju.
„Sva ova istorija oko tankera u Persijskom zalivu, u kojoj se nekad optužuju SAD, a nekad Iran, gde obe strane pokazuju svoju moć… na tome se zaista može zaraditi, što pokazuju britanske osiguravajuće kompanije“, rekao je za Sputnjik rukovodilac Centra za politička i ekonomska istraživanja Instituta za novo društvo Vasilij Koltašov.
U međuvremenu je inflacija u Iranu dostigla 40 odsto. Vlada pokušava da se izbori sa teškom situacijom u zemlji povećanjem socijalnih davanja, plata državnim službenicama i uvođenjem olakšica za uvoz najneophodnije robe.
Nakon izlaska SAD iz nuklearnog sporazuma, lokalna valuta real je izgubila vrednost nekoliko puta i sada iznosi 120.000 reala za dolar, što je nateralo vladu da razmišlja o uvođenju druge valute toman, koja je do sada bila u nezvaničnoj upotrebi.
Sve to je posledica velikog pada izvoza nafte poslednjih godinu dana, čak 5 puta, sa 2,5 milona barela dnevno na 0,5 miliona, što je rezultat delovanja SAD, koje se neće smiriti dok ne vide — nulu.
Iran se dugo uzdao u podršku Evrope, verujući da će se evropski političari suprotstaviti politici Amerike. Finansijski mehanizam INSTEKS, koji su napravili Brisel i Teheran za međusobne transakcije i koji je počeo da funkcioniše prošlog meseca, za sada je dao male rezultate. Kroz njega je prošlo svega nekoliko miliona evra, što je beznačajno u odnosu na činjenicu da Teheran svakog dana gubi sto miliona dolara od američkih sankcija.