Mojsije u raljama komunističke ideologije

Zašto je priča o pet bronzanih odlivka Mikelanđelovih skulptura, koje su, uz odobrenje rimskog pape, stigle u Beograd u prošlom veku, ne samo nepoznat, već i neprepoznat deo naše kulturne istorije? 
Sputnik
Mojsije u raljama komunističke ideologije

Koje su arije i romanse, pored ruskih, zažarile nebo nad Mećavnikom, magičnim mestom na kojem je svečano otvoren sedmi po redu festival ruske klasične muzike „Kustendorf klasik“ i šta nam je, uoči nastupa, otkrio jedan od najboljih baritona sveta Vasilij Gerel.

Kako je vest stara više decenija — da se u Beogradu nalazi bronzani odlivak Mikelanđelovog „Mojsija“ — zapalila društvene mreže? Šta bi se desilo da je rečeno da su, uz Mojsija, još 4 odlivka skulptura ovog renesansnog genija, uz odobrenje rimskog pape, stigla u Beograd u prošlom veku? Da li je priča o prvom privatnom muzeju u Srbiji i njegovim vlasnicima, porodici Veljković, ne samo nepoznata, već je i neprepoznata kao deo naše ukupne kulturne istorije — saznajemo u razgovoru sa potomkom ove kuće Bogdanom Veljkovićem i sa Lenkom Arsić, istoričarkom umetnosti.

Može li se „početi ljubav iz početka“ odgovoriće nam Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa, čije se 53. izdanje odvija upravo pod ovim sloganom. Medenica će nam otkriti i kakva je tematska, a kakva umetnička linija ovogodišnjeg Bitefa i na koji način izabrane predstave odgovaraju na geslo festivala.

Zašto su „Ruke u rukama“ najsnažniji motiv nove pesničke knjige jedne od vodećih srpskih pesnikinja Ane Ristović? Da li su ljudski dodir i pružena ruka, kako sugeriše naslov ove zbirke, istaknuti zato što su postali retkost u svetu naše realnosti, u životu koji nas, neprekidno se menjajući, ne ostavlja ravnodušnim? Šta u tom kovitlacu promena može da učini jedna pesma, i zašto je pravi put do knjige uvek neka vrsta silaska u Had — neka su od pitanja za gošću „Orbite kulture“, pesnikinju Anu Ristović.

Komentar