Vladika Joanikije: Zavetujemo se i zaklinjemo — branićemo svetinje!

Vladika Joanikije uputio je zahtev Vladi Crne Gore da iz dalje procedure u razumnom roku povuče Predlog zakona i pripremi novi, koji će biti u saglasnosti sa dostojanstvom Crne Gore i međunarodnim standardima o slobodi veroispovesti.
Sputnik

Na kraju Trojčidanskog sabora, episkop budimljanski-nikšićki Joanikije pročitao je proglas u kom stoji da Predlog zakona o slobodi veroispovesti ili uverenja i pravnom položaju verskih zajednica, koji je 16. maja 2019. godine utvrdila Vlada Crne Gore, nije ništa drugo do akt koji je prvenstveno uperen protiv eparhija SPC, koje imaju svoju osmovekovnu kanonsku jurisdikciju na prostoru na kome se danas nalazi Crna Gora.

Blokiran granični prelaz: Crnogorska policija zaustavila vernike iz Srbije

„Predstavnici i najodgovorniji nosioci državne vlasti u Crnoj Gori i ne kriju da je ovo, zapravo, zakon protiv Srpske pravoslavne crkve, Mitropolije, eparhija, mitropolita, episkopa, sveštenstva, monaštva i vernog naroda od kojih je više od 95 odsto državljana Crne Gore. Zakon, dakle, nije u funkciji civilizovanog i pravno utemeljenog regulisanja prava na slobodu veroispovesti i pravnog položaja Crkve i verskih zajednica, već isključivo protiv Crkve i elementarnih prava i sloboda pravoslavnih sveštenika i vernika koje im pripada i po Božjem i po ljudskom pravu“, saopštio je vladika Joanikije.

On je uputio zahtev Vladi Crne Gore da iz dalje procedure u razumnom roku povuče Predlog zakona i pripremi novi koji će biti u saglasnosti sa dostojanstvom Crne Gore i međunarodnim standardima o slobodi veroispovijesti.

„Ukoliko Vlada to što skorije ne učini mi ćemo još odlučnije saborno istupiti u odbrani svojih Svetinja i zakonskih prava. Danas se pred Sabornim hramom Hristovog vaskrsenja zavetujemo i zaklinjemo da ćemo čuvati, obnavljati i braniti svoje svetinje, ćivote naših svetitelja, crkve, manastire, groblja i grobove naših predaka! Tako nam Bog ljubavi, Sveti Petar Cetinjski i Sveti Vasilije Ostroški pomogli!“, kazao je Joanikije.

Komentar