Kako prenosi „Ekapija“, finalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje te faze projekta.
Senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u toj francuskoj kompaniji Goran Tadić kazao je da su generalni projekat i prethodna studija opravdanosti metroa obuhvatili elemente predviđene srpskim zakonima i projektnim zadatkom.
On je naveo da je „Egis“ uradio studiju tražnje transportnih zahteva, predlog urbane integracije metroa i povezivanja sa drugim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja (voz, BG voz, tramvaj, autobus, trolejbus) na osnovu smart plana iz 2016. godine i podloga dobijenih od javnih komunalnih preduzeća.
„Analizirano je više varijanti za dve linije metroa, sa predlogom koloseka, stanica sa peronima, tehnologija izgradnje ’Kat i Kaver‘, dubokim tunelima, na terenu i na vijaduktima. Predložene su ’park i rajd‘ lokacije i reorganizacija i redukcija linija gradskog saobraćaja“, rekao je Tadić za „Ekapiju“.
Kaže da je rađena i studija organizacije i upravljanja u eksploataciji, prikazani su potrebni sistemi, elektromotorne kompozicije, energetski kapaciteti, radionice i depoi.
Izvršena je, dodaje, procena investicionih i eksploatacionih troškova, troškova održavanja, kao i neposredne ekonomske koristi.
Prema njegovim rečima, usvojene su sledeće trase: Linija 1, Železnik–Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice i Linija 2, Železnička stanica Zemun–Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.
„Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine dva metara. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom trgu, gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu“, navodi Tadić.
U prvoj fazi radova bi se, kaže, verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.
Portal „Ekapija“ podseća da je Vlada Srbije nedavno formirala Radnu grupu za realizaciju projekta „Izgradnja beogradskog metroa“, čiji je zadatak da s kineskom kompanijom „Pauer konstrakšen korporejšen of Čajna“ pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju tog projekta.
„Pretpostavljamo da se sa ’Pauer konstrakšen korporejšen of Čajna‘ razgovara o sledećim fazama finansiranja, projektovanja i izgradnje metroa“, naveo je Tadić.
Krajem decembra 2018. godine, navodi „Ekapija“, odlukom skupštine Grada Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 milijarde evra, od čega će prva faza koštati 1,3 milijarde evra.