Prva test vožnja tim šinama obavljena je danas tramvajem u kojem su bili zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski funkcioneri, predsednici opština, predstavnici gradskih preduzeća, predstavnici medija…
Oni su se provozali trasom između dva nova tramvajska stajališta: „Bloka 42“ i „Petlje Radničke“.
Vesić je istakao da je danas veliki dan za Beograd, jer su od danas Čukarica i Rakovica, a posredno i Savski venac, direktnom vezom povezani sa Novim Beogradom.
„Građani koji putuju sa ovih opština prema Novom Beogradu i obratno, moći će veoma brzo da dođu u drugi deo grada. To je suština ovog posla koji je trajao skoro godinu i po dana“, rekao je Vesić i dodao da su radovi koštali skoro dve milijarde dinara.
Naveo je da su urađeni 2,7 kilometara novih šina, dve nove tramvajske stanice, jedna nova ispravljačka stanica i četiri potporna zida.
„Veoma sam srećan i zadovoljan, jer smo na ovaj način pokazali da ispunjavamo obećanja. Pre nekoliko godina smo rekli da ćemo povezati Novi Beograd sa Čukaricom i Rakovicom tramvajskom mrežom i to smo i uradili“, rekao je Vesić i zahvalio izvođačima radova, jer je posao završen u roku.
Vesić je pojasnio da će narednih mesec dana biti testirana tramvajska mreža na Mostu na Adi, jer je tako po zakonu, te da će redovan tramvajski saobraćaj biti uspostavljen 5. jula.
Kako je dodao, za početak će saobraćati dve tramvajske linije — 11 i 13.
Vesić je istakao da je postavljanje šina na Mostu na Adi bio preduslov da se krene u sledeće projekte — izmeštanje starog savskog mosta i izgradnju novog i izgradnju tunela koji će počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavaće se u Bulevaru despota Stefana.
„Da bismo mogli da izmestimo stari savski most i počnemo izgradnju novog, uslov je bio da postavimo šine na Mostu na Adi i napravimo tramvajsku vezu preko reke između dva dela grada. Sada kada smo ovo završili, do kraja godine će biti završen projekat izmeštanja starog savskog mosta i izgradnje novog“, rekao je Vesić i dodao da će stari savski most biti premešten na drugu lokaciju i da će služiti kao pešačko-biciklistički.
Kada je reč o izgradnji tunela, Vesić je podsetio da je na prošloj sednici Skupštine grada usvojen plan detaljne regulacije za izgradnju tog tunela, koji će počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavaće se u Bulevaru despota Stefana.
„Kada taj tunel i novi savski most budu završeni, građani koji putuju od Tošinog bunara do Pančevačkog mosta, moći će to da učine za deset minuta, što je sada misaona imenica“, rekao je Vesić.
Kako je dodao, ovi projekti pokazuju da aktuelna gradska vlast vodi računa o tome da Beograd, koji se sve više razvija i ima sve više stanovnika, dobije brže saobraćajne veze koje će omogućiti da se bolje funkcioniše.
Vršilac dužnosti direktora GSP „Beograd“ Radiša Momčilović izrazio je zadovoljstvo zbog postavljanja šina na Mostu na Adi i istakao da je puštanje tramvaja preko tog mosta izuzetno značajno kako za građane Beograda, tako i za GSP „Beograd“.