Silazak Blagodatnog ognja u Hram groba Gospodnjeg (foto)

Sputnik
1 / 10
Blagodatni oganj predstavlja plamen koji se po tvrdnji vernika čudesno pojavljuje na Svetom grobu U Jerusalimu na bogosluženju Velike subote, uoči pravoslavnog Vaskrsa.
na fotografiji: Vernici slave silazak Blagodatnog ognja u Hramu groba Gospodnjeg u Jerusalimu
2 / 10
Pojava blagodatnog ognja po verovanju većine vernika predstavlja vidljivu projavu Duha Svetoga i potvrdu vaskrsenja Isusa Hrista.

Na fotografiji: Hram groba Gospodnjeg pred spuštanje Blagodatnog ognja.
3 / 10
Praznično bogosluženje Velike Subote i priziv blagodatnog ognja zajedno služe Pravoslavna crkva u Jerusalimu, Srpska pravoslavna crkva i Jermenska apostolska crkva. Bogosluženju prisustvuju i sveštenici Koptske i Sirijske orijentalno-pravoslavne crkave, kao i predstavnici franjevačkog reda Rimokatoličke crkve.

Na fotografiji: Vernici slave silazak Blagodatnog ognja u Hramu groba Gospodnjeg u Jerusalimu
4 / 10
Bogosluženje Velike subote u hramu Svetog Groba (crkva Vaskrsenja Hristovog) liturgijski podseća na događaje Hristovog stradanja, pogreba i sahrane. Ujedno predstavlja i uvod u njegovo vaskrsenje.

Na fotografiji: Žena pali sveće pri silasku Blagodatnog ognja u Hramu groba Gospodnjeg.
5 / 10
Blagodatni oganj se „priziva“ nakon što se prethodno proveri da u hramu ne postoje bilo kakva zapaljiva sredstva.

Na fotografiji: Vernici se pripremaju za silazak Blagodatnog ognja u Hramu groba Gospodnjeg.
6 / 10
Nakon toga, sledi „priziv“ Duha Svetoga i jerusalimski patrijarh prvi prima oganj na svoju sveću i predaje ga ostalima. Vernici tvrde da oganj pri dodiru ne stvara opekotine, niti osećaj toplote.

Na fotografiji: Patrijarh jerusalimski Teofil III pred silazak Blagodatnog ognja u Hramu groba Gospodnjeg.
7 / 10
Po predanju jerusalimske crkve, bilo je dva pokušaja od strane drugih crkava da „prizovu“ Blagodatni oganj.

Na fotografiji: Vernici u Hramu groba Gospodnjeg pri paljenju Blagodatnog ognja.
8 / 10
Prvi je bio od strane rimokatoličke crkve, u vreme krstaške vladavine, kada su katolici na silu oduzeli od Grka svetkovinu Svetog ognja. Međutim, kako im se Oganj nije javljao nakon nekoliko sati molitve, vratili su „priziv“ Blagodatnog ognja pravoslavnom patrijarhu. Od tada se Sveti oganj opet počeo „javljati“.

Na fotografiji: Vernici u Hramu groba Gospodnjeg pri paljenju Blagodatnog ognja.
9 / 10
Drugi pokušaj se dogodio u 16. veku od strane Jermenske crkve. Jermeni su na Veliku subotu, na dan svetkovine Blagodatnog ognja, potplatili turske činovnike da ne dozvole ulazak jerusalimskom patrijarhu u Hramu groba Gospodnjeg. Pošto nije pušten unutra, patrijarh se počeo moliti napolju i posle izvesnog vremena Oganj se „spustio“ kroz stub ulaznih vrata hrama, raspukao ga i zapalio svežanj sveća patrijarhu. Od tada više nije bilo pokušaja da se od pravoslavnih otme priziv Blagodatnog ognja.

Na fotografiji: Vernici u Hramu groba Gospodnjeg pri paljenju Blagodatnog ognja.
10 / 10
Za priziv Svetog Ognja postoje prethodne pripreme koje se moraju obaviti.

Na fotografiji: Vernici u Hramu groba Gospodnjeg pri paljenju Blagodatnog ognja.
Komentar