Istražitelji aviona „boing 737 MAKS“ koji se nešto ranije srušio u Indoneziji takođe su se fokusirali na novi sistem za snagu MCAS, preneo je Rojters.
„Boingova“ flota „737 MAKS“ je prizemljena širom sveta od nesreće 10. marta, što je „zbrisalo“ 28 milijardi dolara tržišne vrednosti kompanije i dovelo u pitanje unapred izvršene narudžbine aviona vredne više od 500 milijardi dolara.
„Boing“ je saopštio da će planirana popravka softvera sprečiti operaciju koja se ponavlja u sistemu i koja je centralni bezbedonosni problem.
Juče je u federalni sud u Čikagu stigla tužba porodice stradalog državljanina Ruande, u kojoj tvrde da je kompanija „Boing“ loše napravila automatski sistem kontrole leta.
Iz „Boinga“ nisu komentarisali tužbu.
Istraga se takođe bavi i kvalitetom treninga pilota „Boingovih“ aviona modela „737 MAKS“.
Američki i evropski regulatori su najmanje dve godine pre pada aviona u Indoneziji znali da kontrolisanje ugla nosa aviona modela „737 MAKS“ možda neće biti dovoljno u situacijama sličnim kao u dve navedene nesreće.
Evropska agencija za avijaciju i svemir (EASA) je izdala sertifikat da je avion bezbedan delimično zbog toga što se smatralo da će dopunske procedure i trening „objasniti“ pilotima „neuobičajene situacije“.