Kinezi preuzimaju Trst

Kineski predsednik Si Đinping ovih je dana na evropskoj turneji, tokom koje je potpisao i memorandum između Kine i Italije o uspostavljanju „Novog puta svile“.
Sputnik

Među konkretnim projektima, Luka Trst je potpisala sporazum koji, između ostalog, predviđa dalji razvoj železničke veze između Trsta i istočne Evrope.

Kina spremna: Ulaže stotine miliona u Srbiju

Povećanjem investicija u Trstu postavlja se pitanje šta to znači za Luku Koper, gde su prošle godine prvi put premašili 24 miliona tona tereta, što je za tri odsto više nego godinu dana ranije. Uz manji ukupni pretovar u odnosu na Trst, Koper zadržava prednost u odnosu na prekrcaj izuzetno važnog kontejnerskog segmenta, s više od 988.000 kontejnera, osam odsto više nego u 2017. godini, prenosi regionalni portal „SEEbiz“.

Iz Luke Koper objasnili su za STA da su mogućnosti za rast luka na severnom Jadranu još uvek visoke. „Stoga smo uvek naglašavali našu podršku razvojnim projektima u svim lukama u regiji, ako želimo konkurisati severnim evropskim lukama“, naveli su oni.

Prema studiji koju je naručila priznata međunarodna logistička agencija, potencijal luka u regionu od Ravene do Rijeke iznosi 6 miliona kontejnera godišnje, dok 2018. godine sve luke u regionu imaju 2,8 miliona kontejnera godišnje.

Stoga u Luci upozoravaju da sve luke u regiji imaju isti problem u nezadovoljavajućoj železničkoj vezi sa zaleđem. U Trstu imaju problem s uskim pukotinama unutar luke, dok železnička pruga u Rijeci i dalje prolazi kroz grad. Kopru je potrebna dodatna železnička veza sa zaleđem.

„Od zabrinutosti o tome šta rade drugi važnije je da u Kopru i Sloveniji ostvarimo planove koje smo postavili, prvenstveno izgradnjom drugog koloseka, modernizacijom železničke mreže i povećanjem kapaciteta u luci“, dodali su u Luci Koper.

Dekan Fakulteta pomorstva i saobraćaja Elen Tvrdi izjavila je za STA da je tršćanska luka, sa svojim ambicioznim planovima za proširenje i modernizaciju, ozbiljan igrač na severnom Jadranu, s najavljenim kineskim ulaganjima koja se uglavnom odnose na povećani kontejnerski saobraćaj, koji je takođe najvažniji i za Luku Koper.

„Moramo uvek biti zabrinuti zbog gubitka tržišta ili partnera, te stoga moramo nastaviti ulagati u Luku Koper, s proširenjem prvog pristaništa i kupovinom mašina, a posebno izgradnjom drugog koloseka“, rekla je ona i dodala da će samo tada Koper ostati konkurentan, bez obzira na to jesu li Kinezi došli u Trst ili ne.

Komentar