Zašto Serđo Leone nije snimio „Lenjingradsku bitku“

Kako je Serđo Leone „najameričkiji“ filmski žanr doveo u Italiju, stvorivši čuveni „špageti vestern“, zašto je posle „dolarske trilogije“ želeo da snimi ratni film o „Lenjingradskoj bici“, ko je osujetio projekat, iako ga je odobrila tadašnja sovjetska Vlada — razgovaramo sa filmskim kritičarom Milanom Krunićem.
Sputnik
Zašto Serđo Leone nije snimio „Lenjingradsku bitku“

Priču o nastanku jednog pozorišta, „Bilo jednom u Banatu“, izvešće na sceni Pozorišta na Terazijama ansambl zrenjaninskog narodnog pozorišta „Toša Jovanović“, a zašto je smeštena u formu mjuzikla, kao i šta je obeležilo život ove teatarske kuće — u emisiji „Orbita kulture“ otkrivaju nam reditelj Vladimir Lazić i dramski pisac, po čijoj priči je ovaj komad i nastao, Igor Bojović.

Slušajte nas i saznajte zašto bura u vezi sa vlasništvom filma „Bitka na Neretvi“, jednim od najskupljih u istoriji naše kinematografije, i dalje traje.

Kako izgleda provesti u svemiru 19 dana, kolike se i kakve tajne tamo kriju i ima li u tim zvezdanim prostorima mesta za one koji su kroz umetnost o njima mislili, pisali, slikali, snimali, ekskluzivno za Sputnjik otkriva ruski kosmonaut, žurnalista i poliglota Jurij Baturin.

O ljubavi dugoj osam vekova svedoči knjiga „Velike srpske ljubavi“, a njena autorka Žiža Radivojević objašnjava koji su poznati parovi zavredeli da se u njoj nađu i zašto je za ovu dugu i neobičnu istoriju jedina ulaznica — ljubav.

U susret majskom koncertu Hora sretenjskog manastira razgovaramo sa dirigentom Nikonom Žilom o tome kako je ovaj muški ansambl postao simbol i fenomen horske umetnosti, kao i šta će se naći na repertoaru na velikom beogradskom koncertu.

 

Komentar