Kako smo postali zombiji

Kratkometražni igrani film „Mališan“ reditelja Danila Bećkovića premijerno je prikazan u okviru nedavno održanog Festa. Tematika ovog jedanaestominutnog ostvarenja je apsurdna otuđenost od stvarnog sveta zbog masovnog korišćenja interneta i društvenih mreža.
Sputnik

Gostujući u emisiji „Orbita kulture“ reditelj Danilo Bećković je istakao da zombi-komedija „Mališan“ tretira problem nedostatka komunikacije u savremenom društvu i bavi se načinom na koji društvene mreže i uopšte jedna vrsta virtuelnih života koje svi živimo menja našu percepciju sveta i način na koji vidimo ono što se događa oko nas.

„Ne znamo da li se nešto zaista dogodilo ukoliko to neko nije ’šerovao‘ ili ’lajkovao‘. Nismo nigde putovali, nismo ručali, nismo se zaljubili, ukoliko to ne podelimo sa svojim prijateljima. To podseća na ono staro filozofsko trik pitanje — ako drvo padne u šumi, a niko ne čuje da je to drvo palo, da li se to zaista dogodilo? E sad smo mi taj princip podigli na jedan fundament današnjeg društva jer ukoliko ne objavite svima da ste nešto doživeli, kao da niste ni živeli“, kaže Bećković za Sputnjik.

Glumica Katarina Žutić, koja tumači jednu od uloga u ovom kratkom filmu, ocenjuje da projekat govori o tome koliko smo svi, u pravom smislu, „zombirani“.

„Mislim da je to ozbiljan, globalni problem sa pojavom interneta. Lepo je to Vilijem Gibson na vreme predvideo. U njegovo vreme nije postojao internet, a ljudi su bili užasno otuđeni. Danas ne postoji više nikakav kontakt i nikakva empatija među nama“, naglašava Žutićeva, kojoj je ovo treća saradnja sa Bećkovićem i njegovim producentskim timom.

„Ja sam njihov obožavalac još od filma ’Mali Budo‘. Sve ispadne lako i zabavno, pa i taj vratolomni tempo koji smo imali za ta dva dana snimanja i jedan probanja. Pamtim kako nam je bilo zanimljivo na setu, kako smo se smejali i imali super ideje koje smo nadograđivali“, objašnjava glumica.

Bećković je naglasio da mu je ovo prvi film u kojem je za sve uloge dobio sve glumce koje je želeo, pa je tako glavna rola poverena mladom finskom glumcu Oniju Tomili.

Zombi komedija „Mališan“ tretira problem nedostatka komunikacije

„Tomila je zaista jedan sjajan mladi umetnik. Izuzetno je teško naći uopšte glumca u Evropi koji ima toliko godina koliko je nama bilo potrebno za film, a da istovremeno poseduje takvo filmsko iskustvo. Onda je to u startu bio jedan veliki plus. Takođe je važno što je on neko ko može da podari jednu vrstu međunarodne prepoznatljivosti ’Mališanu‘“, kaže reditelj za Sputnjik.

Producent Marko Paljić, dugogodišnji Bećkovićev saradnik na svim projektima, smatra da korišćenje interneta ima i svoju prednost kada je u pitanju stupanje u kontakt sa inostranim glumcima.

„U pripremi ovog filma smo iskoristili društvene mreže u njihovom najboljem značenju. Upravo preko njih imali smo mogućnost da kontaktiramo glumca koji je igrao sa Samjuelom L. Džeksonom bez ikakvog problema. Te društvene mreže apsolutno imaju smisla i pozitivne strane ako ih kontrolišemo i ako ne dozvolimo da nas tehnologija pobedi“, zaključuje Paljić.

Naši sagovornici su se složili da je popularnost forme kratkog metra u jednom periodu bila u opadanju.

„Mališan“ je premijerno je prikazan u okviru nedavno održanog Festa

„Savremeno doba koje analiziramo i ta vrsta demokratizacije snimanja filmova dovela je do toga da kratkometražni film sada ponovo ima jedan veliki uzlet. Organizuje se veliki broj festivala zato što je sada lako rediteljima i producentima da svoje projekte pošalju internetom, više ne moraju da prave kopije. Danas to nije skup proces što se distribucije tiče kao što je nekada bio“, podseća Bećković.

Autorska ekipa „Mališana“ najavljuje da će ovaj film, što je veoma retko, imati jednu vrstu redovne bioskopske distribucije, odnosno da će u narednom periodu biti projektovan pre početka određenih dugometražnih filmova, kao bonus.

Komentar