Najveći proizvođač vozila na svetu odlučio se za Srbiju u konkurenciji Bugarske, Rumunije, Turske i Severne Makedonije. Iako su kao favoriti za dobijanje ove investicije dugo bili Bugari, volfsburška kompanija je izabrala našu državu. Prema saznanjima lista, prvi četvorotočkaši iz srpskog „Folksvagena“ trebalo bi da izađu već 2023. godine.
Nije bila tajna da su Nemci planirali da u ovom delu Evrope otvore novi pogon. To su više puta i javno govorili, ali dilema je bila u kojoj zemlji. Rumunija i Bugarska su članice Evropske unije, pa se očekivalo da će se one najpre dokopati nove investicije. Iza njih prema šansama je bila Turska, koja je sa 80 miliona stanovnika veliko tržište. Ipak, performanse srpske ekonomije, dolazak gotovo svih najvažnijih proizvođača automobilskih komponenata, ali i prijateljski odnosi našeg državnog rukovodstva sa kolegama iz Nemačke, pretegnuli su jezičak na vagi u našu korist.
Izvor „Novosti“ nije želeo da precizira lokaciju buduće fabrike, ali je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u nekoliko navrata pomenuo Šumadiju kao adresu investicije koja bi u potpunosti promenila „krvnu sliku“ naše ekonomije. Nova „Folksvagenova“ fabrika trebalo bi da ima kapacitet od 300.000 automobila godišnje i ona bi našem izvozu doprinosila sa 4,5 milijardi evra.
U Srbiji bi trebalo da se proizvodi pet modela „Folksvagena“, „Škode“ i „Seata“, marki vozila koje su sastavni deo nemačke firme.
Prema nekim ranijim najavama iz „Folksvagena“, ali i iz Bugarske, koja se nadala ovom poslu, investicija je vredna oko 1,4 milijarde evra.
Planirano je da fabrika ima 5.000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera. Ono što je, takođe, veoma bitan faktor za izgradnju ove fabrike jeste i činjenica da Srbija raspolaže sa 10 odsto svetskih zaliha litijuma, od kog se prave baterije za elektroautomobile.