Kineska grdosija uplovila u Hrvatsku, počinje projekat veka

Kineski brod „Džen hua 7“ otplovio je iz luke Ploče prema gradilištu Pelješačkog mosta, gde će iskrcati dva testna pilona (čelična stuba) i drugu opremu potrebnu za početak radova.
Sputnik
Bitka i bagerima: Gigant blizak Beloj kući bi da potisne Kineze iz Srbije

Brod je u Hrvatsku stigao u nedelju, a na njemu se nalaze tri manja broda i velika dizalica za postavljanje pilona koji će graditi Pelješački most, prenosi HRT. 

Ukupno će u morsko dno biti ugrađeno 150 takvih delova konstrukcije mosta koji će se postavljati tri meseca. Hrvatski mediji su izgradnju ovog mosta često opisivali kao projekat veka.

„Radi se o plovilu za pobijanje pilona sa dizalicom nosivosti oko 5.000 tona. Vrhunski specijalizovani brod isključivo je namenjen za ovakve specijalne stvari kao što je izgradnja Pelješačkog mosta“, rekao je Tomislav Batur, direktor luke Ploče.

Brod je dug oko 200 metara. 

„Na njemu su još četiri manja broda za izgradnju. Jedan od njih je brod za bušenje, najveći na svetu. Imamo i dva testna pilona. Jedan je dugačak 130 metara. To je najduži takav na svetu. Imamo još petnaestak brodova koji će doći na gradilište do februara iduće godine“, rekao je ranije Žang Dong, predstavnik kompanije CRBC, koja će graditi most.

Kina spaja Hrvatsku (video)

Iz preduzeća „Hrvatske ceste“ kažu da se radovi na zabijanju probnih pilona očekuju u drugoj polovini januara, a na izradi temelja mosta krajem januara.

Dong je izjavio da će na izgradnji mosta raditi oko 300 radnika.

Izvođač radova je kineski konzorcijum, koji je bio najbolji na međunarodnom tenderu.

Pelješački most trebalo bi da bude izgrađen 2021. godine i koštaće nešto više od 526 miliona evra.

Ovaj projekat sufinansira Evropska unija sa 357 miliona evra bespovratnih sredstava, odnosno sa 85 odsto prihvatljivih troškova.

Most će biti dug 2.404 metra i visok 55 metara.

Komentar