Ovom 41-godišnjaku majka je ostavila nešto novca nakon što je preminula i on je oko 10.000 funti iskoristio da pokrene svoju kompaniju „Bilion baj post“.
Prošle godine ta firma je prodala zlato u vrednosti od 100 miliona funti, a zapošljavaju više od 40 ljudi, piše britanski „San“.
„Bio je septembar 2008. godine, vrhunac bankarske krize. Tražio sam mesto da kupim zlato i srebro“, počinje priču Halidej Stejn i dodaje da je bio u Londonu kada je naleteo na brokera čekajući u ogromnom redu. Tada je shvatio da postoji ogromno tržište tamo.
U to vreme nisu postojale onlajn usluge prodaje zlata, a tradicionalni dobavljači nisu bili zainteresovani za prodaju pojedincima.
On je brzo uspostavio ugovor sa dobavljačem, a potom lansirao veb stranicu u septembru 2009. sa svega deset proizvoda, prenosi „Blic“.
Njegove kancelarije sa sedištem u Birmingemu ne drže zlatne i srebrne poluge, umesto toga radi sa trezorima kako bi proizvode direktno dostavili kupcima. Zlato ima reputaciju sigurne opcije za investitore, naročito u vreme ekonomske neizvesnosti.
U proteklih pet godina cena zlata je porasla za deset odsto. Zlatnoj poluzi od jedne unce, koja košta 1.000 funti, raste vrednost za 88 funti, što je daleko velikodušnija ponuda od štednji u bankama.
Zlatni kovani novac vredi od 230 do 240 funti, a što više kupujete, cena je niža.
Naravno, Rob ima svoju kolekciju zlata, uglavnom starog novca i autentično britanskog zlata.
Kaže da većina klijenata počne sa malim iznosom i nastavlja da gradi svoju kolekciju tokom vremena.
„Ljudi imaju tendenciju da sve više kupuju. Ono što je ljudima zanimljivo u vezi sa zlatom je da sve svoje bogatstvo možete držati u rukama i to je prepoznato u celom svetu“, objasnio je Rob.
Ono što je sledeće u planu za kompaniju jeste da razvije svoj novac za kupovinu i prodaju.
„Velika je potražnja za starim i retkim novcem i videli smo ljude koji skupljaju dizajnirane moderne novčiće“, objašnjava Rob i dodaje da su usredsređeni na širenje to poslovanje, kao i na poslovanje bazirano na nakitu.
Robovi saveti za pokretanje uspešnog biznisa
1. Pripremite se za naporan rad.
2. Prepoznajte priliku — ključni su ideja i otkrivanje praznine na tržištu.
3. Uzmite nešto što je već dobro obavljeno i učinite to još boljim.
4. Izgradite dobar odnos sa svojim kupcima i dobavljačima. Poslujte sa jako strastvenim snabdevačima koji žele da učine najbolje za vaš biznis.