Pomama za novčanicama od „0 evra“: Prodato više od pet miliona

Osim Marksa, na novčanicama se još nalaze i Martin Luter, čija je novčanica izdata u čast 500. godišnjice Protestantske reforme, kao i Mona Liza, Ajfelov toranj...
Sputnik
Evro nokautiran: Hladan tuš iz EU

Kompanija „Evro banknota memori“ prodala je preko pet miliona novčanica suvenira i nema planova za usporavanje. Ovaj preduzetnik planira da proširi posao, a očekuje se da će do 2019. godine doći do 20 zemalja, 11 više nego sada.

Novčanica sa likom Karla Marksa od „0 evra“ očarala je turiste, koji za nju izdvajaju tri evra. To je potvrdio i turistički odbor u Marksovom rodnom gradu Triru u Nemačkoj, u kome su istakli da je ova novčanica iskočila na vrh liste najbolje prodavanih suvenira, prenosi B 92.

Ideja da se izda ovakva novčanica potekla je zbog 200. godišnjice Marksovog rođenja, 5. maja, a za manje od mesec dana prodato je 5.000 ovih novčanica. Do sada je prodata u preko 100.000 primeraka.

„Niko nije očekivao da će ove novčanice postati toliko popularne“, rekao je predstavnik za turizam i marketing iz Trira, dodajući da je upravo ova novčanica najprodavanija u odnosu na ostale suvenire.

„0 evra — pravi serijski broj, zajedno sa svojom ljubičastom bojom, posebno je očarala turiste iz Kine, gde je Marksova filozofija i dalje prisutna u ideologiji vladajuće komunističke partije u zemlji“, objasnio je on.

Ideja o novčanicama od „0 evra“ potekla je od francuskog preduzetnika Ričarda Fajla. On je bio inspirisan uspehom svog projekta kada je prodavao medalje kao suvenire. One su se prodale u preko 60 miliona komada i dizajnirane su u saradnji sa Parizom. Zbog toga je Fajl odlučio da kreira kao suvenire ove nove, visokokvalitetne novčanice 2015. godine.

„Svake godine nastojimo da kreiramo kolekciju koja odražava kulturni i turistički pejzaž u svim svojim različitostima, kako geografski, tako i sektorski“, rekao je Fajl.

Evro za pet godina odlazi u istoriju

On je objasnio da ove novčanice poseduju sve kao i one prave, tradicionalne. Kako je istakao, kvalitet je vrhunski, poseduju vodeni žig, holografsku zaštitu, efekat vidljiv pod UV zracima.

Upravo su ovi detalji privukli i očarali kolekcionare. Na I-beju se plaćaju i 3.000 dolara.

„Svaka novčanica je jedinstvena, jer ima svoj serijski broj. Kolekcionari traže beleške sa brojem jedan ili šest nula. Postoje ljudi koji kupuju novčanice čiji se broj poklapa sa godinom u kojoj su rođeni“, objašnjava Fajl.

Kako kaže, kolekcionari i biznismeni imaju svoje sopstvene navike.

„Prikupljanje je strast, a sve što se tiče strasti je iracionalno“, priznao je on, ističući da nije ni čudno zbog čega je svet poludeo za ovakvom vrstom suvenira.  

Komentar