Pao prvi kilometar: Ruske železnice nam približavaju Budimpeštu

Prvi kilometar šina na deonici pruge Stara Pazova — Novi Sad, na čijoj rekonstrukciji rade „Ruske železnice“, upravo je položen. Deonica do Inđije trebalo bi da bude završena do kraja godine, a rekonstrukcija cele pruge do Novog Sada tokom 2021. godine.
Sputnik

Ogroman kran za polaganje koloseka sa posebnog vagona je s lakoćom podigao blok od 25 metara šina već postavljenih na betonske pragove. Za tren se teški betonsko-čelični tovar zanjihao na visini od skoro deset metara i onda za nekoliko sekundi završio na šljunku pruge Stara Pazova — Novi Sad, na kojoj je upravo počelo postavljanje šina.

Posle tri meseca od početka radova na toj dvokolosečnoj pruzi, koja je deo brze pruge Beograd—Budimpešta, počelo je polaganje gornjeg stroja, kako to kaže Zlatibor Kurucić, direktor infrastrukturnih projekata RŽD internešenel.

U martu su počeli pripremni radovi koji su podrazumevali čišćenje terena, izradu pristupnih puteva, demontiranje postojećih koloseka, uklanjanje kontaktne mreže, sistema sigurnosnih uređaja. Mesec dana potom je krenula i rekonstrukcija same pruge, i sada se radi na prvoj deonici od Stare Pazove do Inđije dugoj približno sedam kilometara, kaže za Sputnjik Kurucić.

Planovi „Ruskih železnica“ u Srbiji (video)

Pošto je prethodno demontirana stara pruga, vozovi trenutno saobraćaju pomoćnim pravcem preko Golubinaca, objašnjava direktor infrastrukturnih projekata u „RŽD internešenel“, koji je deo holdinga „Ruske železnice“. Ta ruska kompanija je glavni izvođač radova koji se finansiraju iz ruskog kredita.

„Za ova tri meseca je urađeno dosta toga. Praktično su tri kilometra pripremljena za polaganje koloseka“, kaže Kurucić, ističući da bi cela deonica do Inđije trebalo da bude gotova do kraja godine. Vrednost tih radova je oko 250 miliona dolara.

Na objektu je trenutno angažovano oko 170 radnika i 111 jedinica građevinske železničke mehanizacije.

„Radi se zemljani trup pruge, sistem za odvodnjavanje, drenažni sistemi, propusti, peron u stanici Inđija. Veći deo radnika je iz Srbije i radi za podizvođače. Oni su uposleni na zemljanim radovima i na objektima, dok radnici iz Rusije rade konkretno na gornjem stroju, odnosno polaganju pragova, šina, koloseka“, objašnjava sagovornik Sputnjika dok prati kako teče upravo taj posao polaganja prvih kilometar i po šina.

Sve je, naravno, prepušteno modernoj mehanizaciji, a kran za polaganje koloseka dnevno može da položi kilometar šina zajedno sa pragovima. „Pripomaže“ mu svega sedam-osam radnika koji prihvataju pragove sa šinama čim dotaknu šljunak i za nekoliko sekundi ih „vezuju“ za prethodni blok.

Sputnjik otkriva: Ruske železnice spremne da grade aeroekspres u Beogradu (video)

Po završetku deonice do Inđije, a pošto, prema očekivanjima, investitor treba da dobije građevinsku dozvolu za nastavak radova, trebalo bi da uslede radovi na deonici Inđija—Beška. Po dobijanju dozvole slede procedura izbora podizvođača i pripremni radovi. Kompletna pruga Stara Pazova — Novi Sad, duga 44 kilometra, bi, prema planu, trebalo da bude završena 2021. godine. 

On podseća da je od kraja prošle godine u toku i izgradnja tunela Čortanovci ispod Fruške gore i vijadukata. Njihova ukupna dužina je skoro četiri kilometra, a vrednost tih radova skoro 600 miliona dolara. Deonica od Stare Pazove do Novog Sada, koja prolazi kroz Frušku goru i ide obalom Dunava, a koju grade „Ruske železnice“, prvi je i najteži deo posla na brzoj pruzi od Beograda do Budimpešte.

Komentar