Arapi ne znaju šta će sa parama, pa svakoga dana jedu zlato (video)

Zlato je veliki biznis, posebno u Dubaiju, pošto na Ujedinjene Arapske Emirate odlazi skoro 25 odsto globalne trgovine tim luksuznim metalom.
Sputnik

Ta zemlja je dobro poznata po svojoj velikoj ljubavi prema zlatu, pa nije neobično videti automobile optočene zlatom ili automate koji izbacuju zlatne poluge.

A novi hit je — jestivo zlato.

Jedan od najprestižnijih hotela u Dubaiju „Burdž el Arab“ ukrašen je sa 1.790 kvadratnih metara 24-karatnog zlata. Inače, tamo možete probati kapućino sa zlatom, ili koktel sa zlatom, u kafiću na 27. spratu — 200 metara iznad nivoa mora.

Luksuz se, međutim, ne može osetiti, pa tako zlato zapravo nema nikakav ukus, piše Si-En-En.

Uprkos tome, klijenti tog hotela ga jako vole.

„Zlato je sinonim luksuza, nečega što ima jedan nivo dekadencije“, objašnjava Etjen Haro, asistent menadžera za hranu i piće u hotelu.

Hotel za svoja zlatna čudesa u hrani i piću troši skoro 700 grama zlata godišnje, koje dolazi iz Italije i Indije.

Tipično se konzumira u formi zlatnih listića, zrnaca ili pahuljica. Bez ukusa je, ali je kao prehrambena namirnica potpuno sigurna.

„Dijamante je malo teže sažvakati, pa je zlato puno bolji izbor za koktele“, šali se Haro.

Na meniju u njihovom hotelu se nalaze bela čokolada sa zlatom, posebna vrsta mlevenog, tzv. zlatnog praha, koji može da se nađe na hrani ili u koktelu, zlatne kocke šećera za razne koktele i čist zlatni dekorativni sprej.

Najpoznatiji koktel hotela „element 79“ nazvan je po atomskom broju zlata 79 i sastoji se od bezalkoholnog vina sa pahuljicama od zlata, boje mešane sa čistim zlatom i zlatnim šećerom.

Zlato, nafta, dijamanti... Potekli kao reka

Od tolike količine zlata može pošteno da vam se zavrti u glavi, a upravo to i jeste efekt koji postiže ovaj zlatni tornado. Osim što gostima pokazuje kako je lepo živeti na visokoj nozi uz čašu penušavog zlata, koktelima se oslikavaju i delovi Dubaija, stari, novi i budući Dubai.

Zlatna hrana i pića su pun pogodak, pa tako u hotelu moraju da se nose i sa nekim ambicioznim zahtevima gostiju.

Tako jedan redovan gost svakog meseca naručuje tortu prekrivenu zlatom, napravljenu po posebnom receptu.

Za jednu automobilsku kompaniju napravili su tortu od sira u obliku velikog uštipka, uz zlatni meni sa pet delova.

„Jedan gost konstantno traži da kreiramo najskuplji koktel na svetu, da tom koktelu damo njegovo ime i da se pobrinemo da bude jedinstven“, rekao je Haro i dodaje da su taj zahtev morali da odbiju.

Komentar