Aplikacija „Kar go“: Da li taksisti s pravom štrajkuju

Posle više protestnih vožnji održanih prošle nedelje i pauze za prvomajske praznike, taksisti iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije nisu više izlazili na ulice. Od najave da je posle praznika stupiti u štrajk ukoliko ih niko iz Vlade ne sasluša, taksisti su odustali. Ipak, ne isključuju mogućnost da 10. maja ponovo blokiraju ulice.
Sputnik

Povod za novi štrajk je aplikacija „Kar go“.

Meka za „polovnjake“: Srbija postaje evropska deponija

Tu aplikaciju sve više Beograđana koristi zbog jeftinijeg prevoza i za 30 odsto u odnosu na taksi, ali bi ona uskoro mogla da bude ukinuta. Zahtev za njeno gašenje već mesecima ističu i Udruženje taksista Srbije, a poslednjih dana i Ugovorna privredna taksi komora.

Iz Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture navode da ova aplikacija protivzakonito nudi obavljanje taksi delatnosti i da će zato biti predmet nadzora inspekcijskih službi narednih dana.

Taksi udruženja tvrde da su im aplikacije poput „Kar go“ nelegalna konkurencija i da su putnici koji uslugu koriste u opasnosti, jer ne znaju ko ih vozi.

„Rad ovog servisa regulisan je Zakonom o turizmu, pa je svakome jasno da tu nisu čista posla“, kaže Aleksandar Bjelić iz Udruženja taksista Srbije za Novosti.

„Svi taksisti i vozila koja oni koriste prolaze kroz mnogobrojne provere. Vozač koji ne dođe na zakazanu vožnju biva kažnjen, a ovde… Njihov rad niko ne kontroliše. Putnik koji preko mobilnog telefona naruči vožnju ne zna ko ga vozi i kakav je vozač. Ne zna ni da li se vozi u automobilu koji je u ispravnom stanju, jer svi njihovi vozači koriste privatna vozila za prevoz putnika. Nemaju taksimetar, oznaku. Niti ima kontrole, niti plaćaju kazne, poreze“, kaže on.

Začetnik aplikacije „Kar go“ Vuk Guberinić pak tvrdi da oni nisu nelojalna konkurencija taksistima i da iskustvo njihovih korisnika jeste preporuka za njihov opstanak.

Komentar