MULTIMEDIJA

„Crveni Dior“: Sovjetski modni dizajner koga je Pjer Karden smatrao jednakim sebi

Sovjetski i ruski modni dizajner Vjačeslav Zajcev, koji je nedavno preminuo, neraskidivo je povezan sa formiranjem i razvojem mode u SSSR. On je bio prvi sovjetski kreator koji je učestvovao u pariskoj nedelji mode, a dobio je i priznanje za jednog od najboljih svetskih modnih dizajnera.
Sputnik
1 / 11

Vjačeslav Mihajlovič Zajcev bio je umetnički direktor Eksperimentalno-tehničke fabrike odeće moskovskog regiona.

2 / 11

Zajcev je bio je umetnički direktor Eksperimentalno-tehničke fabrike odeće moskovskog regiona.

3 / 11

On je bio zadužen za nadzor nad proizvodnjom odeće za radnje u Moskvi i okolini: Na slici sa modelima prilikom predstavljanja časopisa "Moskovski stil"

4 / 11

U žižu javnosti došao je početkom šezdesetih, kada je dizajnirao šik verzije telogrejke, poznate i kao vatnik (punjena jakna od pamuka, veoma česta u Rusiji) i valjenki (tradicionalnih filcanih čizama) za radnike kolhoza

5 / 11

Nedugo zatim, postao je šef Doma modela, savezne modne kuće SSSR. Naročito je bio hvaljen zbog unošenja živih boja u svoje kolekcije

6 / 11

Francuski „Pari mač“ bio je jedan od prvih stranih časopisa koji je visoko ocenio radove Zajceva i nazivao ga „Crvenim Diorom“, aludirajući na crvenu boju socijalističkog Sovjetskog Saveza

7 / 11

Tokom njegove karijere, poredili su ga sa poznatim svetskim modnim dizajnerima, kao što su Kristijan Dior, Iv Sen Loran ili Pjer Karden, koji je Zajceva nazvao „jednakim među jednakima“

8 / 11

Bio je prvi sovjetski modni kreator koji je učestvovao na čuvenoj Pariskoj nedelji mode

9 / 11

Njegove mušterije bile su neke od najpoznatijih svetskih ličnosti, kao što su Džejn Fonda, Ted Tarner, Raisa Gorbačov, a modne revije održavao je širom sveta

10 / 11

Zajcev je često isticao da su mu uzori Koko Šanel, Kristijan Dior, Đanfranko Fere i Iber de Živanši, ali su njegove kreacije često pod uticajem tradicionalnog ruskog i slovenskog stila

11 / 11

Modeli Slave Zajceva uvršteni su i u kolekciju muzeja Ermitaž u Sankt Peterburgu

Komentar