Okeanski svet udaljen 100 svetlosnih godina: Astronomi otkrili planetu prekrivenu vodom

CC BY 2.0 / Flickr/Kevin Gill / Planeta prekrivena vodom
Planeta prekrivena vodom - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2022
Astronomi su otkrili obližnju egzoplanetu koja je, ukoliko se to dokaže kao tačno, prva planeta potpuno prekrivena vodom.
Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku - Sputnik Srbija
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Planeta TOI-1452b je nešto veća i masivnija od Zemlje, nalazi se u sazvežđu Zmaja i od naše planete je udaljena 100 svetlosnih godina.
U studiji objavljenoj u časopisu „Astronomikal džornal“, stručnjaci sa Univerziteta Montreal utvrdili su da je planeta sačinjena od nečega manje gušćeg od stena, ali gušćeg od gasa – što je potencijalni znak globalnog okeana.
„Novootkrivena planeta je najbolji kandidat za okeanski svet na koji smo dosad naišli. Njen prečnik i masa sugerišu mnogo manju gustinu od one koju bismo očekivali za planetu sačinjenu od metala i stena, poput Zemlje“, kaže astrofizičar Šarl Kadju.
TOI-1452b se nalazi u binarnom zvezdanom sistemu, pa je zbog činjenice da postoje dva sunca bio problem uočiti je, ali su naučnici sa univerzitetske „Observatoire du Mont-Mégantic“ opservatorije, pomoću novih analitičkih, metoda utvrdili njeno postojanje.
Za razliku od Zemlje, koja je najvećim delom sačinjena od stena i metala sa vodom koja pokriva dve trećine površine, TOI-1452b čini se da je načinjena najvećim delom od vode.
Veruju da je to tip globalnog okeana sličnog dubokim vodama koje leže ispod ledene kore Saturnovog satelita Enkelada, prenosi RTS.