Oružani konflikt u Siriji traje već skoro pet godina i Ratno vazduhoplovstvo zemlje je za to vreme pretrpelo značajne gubitke. Bez obzira na to, sirijski piloti kao i pre izvršavaju borbene zadatke, između ostalih i na avionima koji su proizvedeni pre više od 50 godina. Jedan od primera je i MiG–21. U mnogim zemljama on se može videti samo u muzeju, ali se u Siriji i dalje aktivno koristi.
Svoje prve borbene letove izveo je na nebu iznad Vijetnama. To je jedan od najkorišćenijih vojnih aviona u istoriji. On nije komplikovan za upravljanje i za servisiranje, a bombe za njega se proizvode u Siriji.
„To je jak, tvrd i pouzdan avion. On ispunjava sve potrebne zadatke. U proseku letimo na njemu 3–4 puta dnevno“, kaže sirijski vojnik.
Prema rečima pilota, avion se nalazio u vazduhu 2.500 sati, tj. više od 100 dana.
MiG–21 nije jedini raritet u vazdušnoj bazi. Ratno vazduhoplovstvo koristi i MiG–23 iz 60–ih godina prošlog veka.
„Mi radimo u režimu pune borbene gotovosti, ispunjavamo naređenja danju i noću. Piloti se čak takmiče između sebe ko će da leti na više zadataka“, priča jedan pilot.
Pored hangara se nalazi „groblje paklenih topova“, kako ga nazivaju lokalni stanovnici, odnosno uništeno samostalno napravljeno artiljerijsko oružje, oduzeto od militanata.
Ratno vazduhoplovstvo Sirije optužuju za korišćenje nepreciznog naoružanja. Međutim, džihadisti dovode do užasa civila uz pomoć „paklenih topova“ koji pucaju iz plinskih boca, napunjenih ekserima i eksplozivnim supstancama, sa dometom do 5 km. O velikoj preciznosti u ovim slučajevima se uopšte ne može govoriti.
„Mi kao i pre ne razumemo zašto ovi džihadisti žele da unište našu zemlju. Nije nam jasno ni zašto zapadne sile dezinformišu ljude o tome šta se ovde dešava“, rekao je sirijski pilot.